fbpx

Motivering

Utifrån en till synes enkel idé – tillsammans med pedagogiska exempel och smarta argument – lyckas kampanjen fånga en av vår tids största utmaningar både för beslutsfattare och medborgare.
Med ett formspråk hämtat från en bransch som vanligtvis främjar konsumtion skapas en spännande kontrast och en påminnelse om vikten av motsatsen.

Årets vinnare av Columbi Ägg lyckas visa hur du via plånboken kan skapa nytta för både dig själv och planeten genom att bli en miljönär.

Grattis Avfall Sverige!

Mikael Hjärtsjö från Market Navigators och Anna-Carin Gripwall från Avfall Sverige.
År Annonsör Reklambyrå Mediebyrå
2017 Avfall Sverige – Bli en Miljönär Bright Media
2016 HSB Bostad – Här kommer någon Scholz & Friends
2015 Gefleortens Mejeriförening Lundberg & Co
2014 Försvarsmakten DDB Stockholm
2013 BoKlok Ekros & Hultberg OMD
2012 WSP Edenvik
2011 Preem Forsman & Bodenfors Bizkit
2010 E.ON Sverige Forsman & Bodenfors Carat
2009 Samhall Lundberg&Co Starcom
2008 Avfall Sverige Hilanders Bright Media
2007 Sirius IT Jung von Matt Starcom
2006 Skandia Garbergs IUM
2005 Bankgirocentralen BGC 802 Kommunikation MBP Outcom
2004 Målaremästarna Clara AdOn
2003 Sweco Volley Communication AdOn
2002 Sveriges läromedelsproducenter Blanking Mediaedge:cia
2001 SJ Tempel Carat
2000 SJ Tempel Carat
1999 Studieförbundet Vuxenskolan Lundberg&Co Mindshare
1998 Lärarnas Riksförbund Blanking
1997 RIKS-IFS, Intresseförbundet för schizofreni Lundberg&Co Skandinavisk Mediekonsult
1996 Scribona Office Machines Aggerborgs Media Marketinggruppen
1995 AGA Gas Indigo
1994 Sellbergs Sucksdorff Noremark
1993 Målaremästarnas Riksförening Olssons annonsbyrå