fbpx
Annonsör

Neste

Kampanjnamn
Fossilfri på 5 minuter

Mediebyrå
Vizeum
Reklambyrå
Graviz

Målgrupp

Beslutsfattare för inköp av bränslen till fordon inom buss, frakt, renhållning, bygg, kommun/landsting, fleetflotta.

Budskap/kampanj

Fossilfri på 5 minuter. 2045 ska Sverige vara fossilfritt, 20:45 kan du vara det. Kampanjen går ut på att visa att alla kan bli fossilfria bara genom att välja rätt bränsle, Neste MY Förnybar Diesel släpper ut 90 % mindre växthusgaser och är fossilfritt samt producerat helt på förnybara råvaror.

Målsättning

Kännedom om produkten och att det är lätt att ställa om.

Genomförande

Kampanjperiod 19/9-31/12. Media: OOH, Print, Digitalt (SEM; SEO; banners nyhetsbrev, SoMe).

Resultat

46% kännedom (hjälpt erinran) från 0%.

Arbetsgrupp Annonsör

Victoria von Reis, Marketing Manager Scandinavia

Arbetsgrupp Reklambyrå

Johanna Bergbom, VD
Peter Eriksson, Copy
Kalle Berglind, AD
Lowa Redig, Produktionsledare
Hans Sydow, Strateg/Kundansvarig
Rodrigo Pozo Graviz, Strateg
Philip Karlsson, Planner

Arbetsgrupp Mediebyrå

Tobias Öström, Projektledare